Edyta Bugaj-Brauze nauczycielka języka polskiego i Aleksandra Pietkiewicz-Graczyk nauczycielka chemii

W ramach realizacji projektu „Nowoczesna kadra na europejskim poziomie” Erasmus+ dr Edyta Bugaj-Brauze i dr Aleksandra Pietkiewicz-Graczyk ukończyły kurs General English w Dublinie. Dwutygodniowe zajęcia bez wątpienia wzmocniły kompetencje językowe, stały się również okazją do poznania przepięknej stolicy Irlandii, zwiedzania zabytków, a przede wszystkim nawiązania znajomości z innymi uczestnikami z Europy i Ameryki Południowej.

Zajęcia obejmowały 30 godzin tygodniowo - od poniedziałku do czwartku (9.00 - 15.00 z przerwą na lunch), zaś w piątek do 12.15, ale z testem sprawdzającym wiadomości i umiejętności.

Szkoła organizowała wspólne wyjścia, np. do Kilmainham Gaol Museum, EPIC The Irish Emigration Museum. Można było cieszyć oko, patrząc na obrazy w National Gallery of Irleland czy na Book of Kells. Zrobić selfie z Oskarem Wilde’em albo podziwiać urokliwe klify w Head Howth.

Wyjazd umożliwił obserwowanie życia dublińczyków, spotkanie i rozmowy z osobami reprezentującymi inne kultury, wymianę doświadczeń i oczywiście spróbowanie kawy po irlandzku.

Po ostatnich zajęciach

Po ostatnich zajęciach...

 

Dublin nocą

Dublin nocą

 

Irlandzka pogoda


Irlandzka pogoda

 

 

Łukasz Ściesiński nauczyciel języka włoskiego

W czasie tegorocznych wakacji miałem okazję wziąć udział w szkoleniu dla nauczycieli w ramach projektu Erasmus +. Pierwsze dwa tygodnie sierpnia spędziłem w stolicy Toskanii - Florencji. Pobyt we Włoszech był ekscytujący nie tylko ze względu na cel wyjazdu, ale również dlatego, że to mój pierwszy wyjazd do tego kraju, tak bardzo wyczekiwany, po okresie pandemii. Już pierwszego dnia przywitało mnie słońce, które nie opuściło Italii do końca pobytu. Kurs zorganizowany został przez Europass i odbywał się w przepięknym budynku z XIX wieku znajdującym się w samym centrum Florencji. Był to kurs metodyczno-językowy, w którym wzięli udział nie tylko nauczyciele, ale również uczniowie, studenci, prawnicy, przedsiębiorcy z Hiszpanii, Węgier, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Portugalii i Austrii. Spojrzenie na wiele aspektów edukacyjnych, kulturowych z tych różnych punktów widzenia było zdecydowanie ogromną wartością szkolenia. Zajęcia stały się kwintesencją wielokulturowej rzeczywistości naszego kontynentu oraz umożliwimy doskonalenie - na najwyższym poziomie - umiejętności językowych.

Instytucja organizująca szkolenie zaproponowała również szereg zajęć dodatkowych. Miałem okazję wziąć udział wielu wycieczkach po samej Florencji. Dzięki przewodnikom zapoznałem się ze sztuką renesansową i historią rodu Medyceuszy nierozerwalnie związaną z miastem. Dziś mogę stwierdzić, że Florencja to jedne wielkie muzeum, a dwa tygodnie to za mało, żeby wszystko zobaczyć. Największe wrażenie zrobiły na mnie Galeria Uffizi, Pałac Pitti z ogrodem Boboli i Galeria Accademia z posągiem Dawida. Zdobyta wiedza jest inspiracją do włączanie elementów kulturowych do lekcji języka włoskiego. Opisując wszystkie zajęcia dodatkowe, nie mogę nie wspomnieć o warsztatach kulinarnych. Odbywały się one w szkole gotowania i pozwoliły mi nabycie nowych umiejętności. Po raz pierwszy w życiu zrobiłem sam pierożki ravioli i zupę z mątw. Dwutygodniowy pobyt poświęciłem również na odkrycie innych toskańskich miast. Odwiedziłem turystyczną Pizę, urokliwą Lukkę i średniowieczne San Gimignano. Dziś mogę stwierdzić, że Toskania jest najbardziej bogatym regionem z punktu widzenia artystycznego, kulturowego i historycznego. W lutym przyszłego roku wracam tam jeszcze raz!

 

Na pierwszym planie widnieje osoba przygotowująca posiłek w kuchni restauracji. Osoba używa noża do krojenia ciasta. W oddali widnieją akcesoria kuchenne. Obok jest sylwetka kucharza.


Na pierwszym planie widnieje osoba, na drugim planie, na lewo, można zauważyć budynek z kamienia. Na prawo stoliki z krzesłami restauracji. W oddali inne budynki z kamienia i wieża.

Erasmus+ Teachers:
2021-2023

Erasmus+ Teachers:
2024-2028

Menu podręczne: