W każdym przypadku możesz się zwrócić o pomoc!

Zadania i rola Rzecznika Praw Ucznia w szkole

  1. Pomoc całej społeczności uczniowskiej w rozwiązywaniu problemów i wyjaśnianiu wszelkich niejasności dotyczących szczegółowych warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego uczniów i Programu Wychowawczo-Profilaktycznego Szkoły.
  2. Reprezentowanie interesów uczniów przed Dyrekcją oraz Radą Pedagogiczną.
  3. Zwiększanie świadomości prawnej uczniów, rodziców, nauczycieli. 4. Świadczenie pomocy uczniom (jak korzystać z praw i szanować prawa innych).

Sposoby działania Rzecznika

  1. Załatwianie indywidualnych skarg.
  2. Udzielanie porad uczniom, rodzicom, nauczycielom.
  3. Współpraca z pedagogiem I psychologiem szkolnym.
  4. Współdziałanie w realizacji programów profilaktycznych w szkole.
  5. Wspólne wypracowywanie właściwych rozwiązań z Dyrekcją szkoły i Radą Pedagogiczną

Uprawnienia Rzecznika

  1. Rzecznik Praw Ucznia nie zastępuje wychowawcy klasy.
  2. Rzecznik ma prawo do swobodnego działania w ramach obowiązujących regulaminów.
  3. Rzecznik działa według ustalonego trybu postępowania.
  4. Rzecznik podejmuje działania na wniosek stron.

Rzecznik Praw Ucznia:

  • To nauczyciel obdarzony zaufaniem i wybrany przez społeczność uczniowską.
  • W każdej problematycznej sprawie możesz się do niego zwrócić i poprosić o pomoc.
  • Udostępni Ci regulaminy szkolne, pomoże je zinterpretować.
  • Jest mediatorem w sytuacjach spornych, trudnych i nietypowych.
  • Nie zrobi niczego, czego Ty nie zaakceptujesz.
  • Zachowuje dyskrecję!

Rzecznikiem Praw Ucznia jest p. Beata Trapnell.
Dyżur Rzecznika Praw Ucznia: wtorek 14.45-15:15, p. 42.