Anna Dwulat i Beata Zawadzińska, nauczycielki języka niemieckiego

MIĘDZYNARODOWA  MOBILNOŚĆ KADRY  EDUKACJI  SZKOLNEJ 2020

W ramach projektu „Międzynarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej” realizowanego ze środków POWER, nauczyciele języka niemieckiego z ZSPS i VIII LO w Toruniu, Beata Zawadzińska i Anna Dwulat, uczestniczyły w dniach 27.01- 7.02.2020 w dokształcającym kursie dla nauczycieli TEACHER PLACEMENT PLUS. Kurs odbył się w Carlow (Irlandia).

W programie kursu było podniesienie kompetencji językowych z języka angielskiego na kursie językowym oraz obserwacja zajęć dydaktycznych w irlandzkiej szkole, celem poznania irlandzkiego systemu edukacji, organizacji zajęć dydaktycznych oraz metod pracy nauczycieli w Irlandii.

Kurs języka angielskiego odbywał się w szkole językowej English Language Ireland, a obserwacja zajęć dydaktycznych w Presentation College.

Nauczycielki obserwowały zajęcia dydaktyczne z  przedmiotów nauk ścisłych, przyrodniczych, artystycznych, ale  przede wszystkim  z języków obcych (niemieckiego, francuskiego).

Wyjazd był również okazją do odwiedzenia ciekawych miejsc Irlandii, poznania kultury i obyczajowości jej mieszkańców.

Relacja z wizyty nauczycielek z Torunia w szkole w Carlow ukazała się w miejscowej prasie.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 

Daria Wierzchowska, nauczycielka języka angielskiego

„Ferie zimowe… 

Co zrobić z wolnym czasem? 

Może na narty?... Nie, trywialne…

Może w góry?... Nie, tłok i zimno…

Może zostać w domu? Nadrobić zaległości domowe?... Nie, zanudzę się…

To może coś nietypowego? Połączenie oryginalności, swobody, ciepła i ekscytacji?...

Tak! Kurs metodyczny we Florencji- to jest to!!!”

I tak, po długich planach związanych z organizacją ferii wylądowałam w przepięknej Florencji na szkoleniu Erasmus+ pt. „4Cs- Creativity, Critical Thinking, Communication  and Collaboration In Schools”. 

Oryginalnie, niebanalnie- w świetnym towarzystwie międzynarodowym, nauczycieli z Grecji, Cypru, Portugalii i Meksyku, prowadzonym przez nieocenioną Susan- Amerykankę z Włoch.

Florencja- pełna historii, sztuki, architektury. Obdarzająca bogactwem kulturalnym i kulinarnym. Przyjmująca nas  wiosennymi temperaturami w styczniu. O tej porze roku- niezatłoczona. 

I niezapomniane doświadczenia metodyczno- językowe!!!

Szkolenie „4Cs…” polecam każdemu nauczycielowi- niezależnie od poziomu szkoły czy uczniów, bez względu na nauczany przedmiot czy znajomość języka angielskiego. Zapewnione przez organizatora atrakcje w postaci wycieczek po Florencji i Toskanii pozwolą pogodzić naukę z wypoczynkiem. A prowadzone przez Susan szkolenie zaopatrzy każdego w nowe, niezwykle ciekawe i przydatne narzędzia do prowadzenia lekcji w sposób motywujący uczniów, angażujący ich do rozwiązywania coraz to nowych wyzwań, a wszystko z uwzględnieniem psychologii pozytywnej, empatii i pozytywnego myślenia. 

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

 

Dorota Tyburska, nauczycielka języka angielskiego, koordynator projektu

Dzięki programowi PO WER miałam możliwość wzięcia udziału w szkoleniu

„Photo and Video making In our Classroom 

Creating and Adapting Visual Resources” we Florencji

Gorąco polecam ten akurat kurs, dlaczego?

Kurs był prowadzony w centrum Florencji w szkole EUROPASS w języku angielskim. W trakcie kursu korzystaliśmy z programów OBS, DA VINCI RESOLVE. 

Wiedza i umiejętności prowadzącego Lorenzo, jego fantastyczny sposób prowadzenia zajęć i przekazywania trudnej wiedzy, doprowadzał do tego, że nie wiedzieliśmy kiedy mijały dni kursu, godziny…

Wiedzę i umiejętności które nabyłam przydadzą się w pracy z pokoleniem Z, filmy video, podkład muzyczny, napisy, obrazy, zdjęcia, kolory. Urzekła mnie miła atmosfera i te magiczne miejsca Florencja, Siena, Pisa…

Fantastyczne kontakty i wymiana doświadczeń między nami nauczycielami z Hiszpanii, Chorwacji, Polski…

„Na zaliczenie kursu” przygotowałam film i otrzymałam certyfikat uczestnictwa.

Nic dodać, nic ująć ten kurs to był znakomity wybór.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Place in Florence (materiał wideo)

 

Monika Czepukojć, nauczycielka informatyki

    W trakcie mojego pobytu na Malcie uczestniczyłam w dwutygodniowym kursie językowym: Fluency and English Language Development for Educational Staff w szkole ETI. W ramach tego kursu w pierwszym tygodniu brałam udział w zajęciach z języka angielskiego na poziomie B1, a następnie w drugim tygodniu na poziomie B2. Dużą zaletą zajęć była liczebność grup. W obu grupach były tylko dwie osoby. Mała liczebność grup wymuszała ciągłą koncentrację na zajęciach. Zajęcia prowadzone były metodami aktywnymi. Dużą wagę prowadzący przykładali do rozumienia oraz do wymowy. Poza samym kursem języka angielskiego wzięłam udział  w trzech wycieczkach organizowanych przez szkołę, które prowadzone były przez anglojęzycznego przewodnika, co oczywiście było zaletą, gdyż można było również na wycieczkach poszerzyć swoje słownictwo z języka angielskiego. Pierwszą z wycieczek w jakiej brałam udział była to wycieczka do stolicy Malty - Valletty, która jest jednym z najbardziej zagęszczonych obszarów zabytkowych na świecie. Kolejna wycieczka, jaką zorganizowała szkoła była wycieczką do najstarszej miejscowości na Malcie - Mdiny. Mdina nazywana jest również Silent City i jest pierwszą stolicą Malty wybudowaną na najwyższym wzniesieniu wyspy. Zarówno obecna stolica - Valletta, jak i Mdina zbudowane są w całości z kamienia. Obecnie to najstarsze miasto na Malcie zamieszkuje niespełna 300 osób. Ciekawostką był również fakt, iż właśnie w Mdinie kręcono szereg scen do serialu „Gra o tron”. Ostatnią wycieczką w jakiej wzięłam udział była to wycieczka na malowniczą wyspę Gozo, gdzie poza pięknymi widokami można było podziwiać również wspaniałą Cytadellę. 

    Wyjazd na Maltę na pewno pozytywnie wpłynął na moje umiejętności językowe i z większym optymizmem będę patrzyła na kolejny wyjazd, gdzie język angielski będzie mi potrzebny jako język wykładowy następnego kursu.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5