Grafika promująca profil teatralno-dziennikarski

Założeniem powyższego profilu jest:

  • rozwijanie teatralnych i dziennikarskich zainteresowań uczniów,
  • wyposażenie ich w ogólną wiedzę na temat historii teatru, warsztatu pracy aktora i reżysera.
  • przygotowanie uczniów do świadomego i aktywnego uczestnictwa w kulturze
  • odkrywanie świata sztuki przez wychowanie aktywnego, świadomego, rozumiejącego język i środki wyrazu teatru widza, widza współdziałającego ze sceną i widownią.
  • popularyzacja sztuki teatralnej wśród młodzieży (przygotowanie uczniów do odbioru i tworzenia przedstawień teatralnych)
  • pobudzanie twórczej ekspresji

Młodzież:

  • praktycznie wykorzystuje zdobyte wiadomości i umiejętności,
  • poznaje historię teatru starożytnego i nowożytnego,
  • interpretuje teksty literackie pod względem werbalnym i pozawerbalnym,
  • kształci umiejętności aktorskie, reżyserskie, choreograficzne
  • pod kierunkiem instruktora realizuje spektakle (m.in. spektakl historyczny na Miejski Konkurs „Dzieje Torunia”, przedstawienia z okazji pożegnania maturzystów, spektakle profilaktyczne),
  • aktywnie uczestniczy w życiu kulturalnym poprzez kontakt ze sztuką, mając poczucie związku z tradycją narodową i europejskim dziedzictwem kulturowym,
  • korzysta z przekazów medialnych dotyczących wiedzy o teatrze, stosuje tę wiedzę w swojej działalności twórczej.

Zgodnie z profilem realizowany będzie rozszerzony program nauczania języka polskiego i historii. Dodatkowym przedmiotem są warsztaty teatralne i dziennikarskie, na których młodzież zgłębi tajniki wiedzy o tekstach publicystycznych, zawodzie dziennikarza oraz aktora. Organizowane są wyjazdy do telewizji, opery, teatrów, wyjścia do radia oraz warsztaty z aktorami i dziennikarzami.
 

Dodatkowe informacje:

  • ścisła współpraca z toruńskimi teatrami (Teatr im. Wilama Horzycy, Baj Pomorski, Impresaryjny Teatr Muzyczny),
  • "TEATR ÓSEMKA",
  • udział w seansach i w spotkaniach festiwalu filmowego  CAMERIMAGE,
  • "RYNNA POETYCKA"
  • projekty edukacyjne (autorskie filmy, wywiady z ciekawymi ludźmi, wieczorki poetyckie).

 

NASI WSPANIALI ABSOLWENCI KLASY TEATRALNO – DZIENNIKARSKIEJ TO MIĘDZY INNYMI:

KAMILA MARCZAK
MATEUSZ BURDACH
ANNA LEWANDOWSKA
MARTA MILCZARCZYK
DOROTA ŚLIWIŃSKA
OLGA SZMAŃDA



Ludzie pasji, którzy nie tylko nie zapomnieli, że warto spełniać swoje marzenia, ale poprzez wewnętrzne ciepło, potrafią wprowadzać innych w baśniowy świat sceny…

To wspaniałe, że zarażają innych entuzjazmem, radością oraz chęcią czarowania rzeczywistości…

Za to, że mogliśmy Was wspierać, doradzać, patrzeć, jak pochłania Was pasja

DZIĘKUJEMY!!!

Oby w życiu na naszej drodze było jak najwięcej TAKICH OSÓB!!!

Żyj z pasją, a na­bie­rzesz te­go szlachet­ne­go szli­fu, który diament za­mienia w brylant.



Języki: angielski, niemiecki
 

Marta Magalska, To się w głowie nie mieści

Misja szkoły

Misją szkoły jest wspieranie wszechstronnego rozwoju uczniów na miarę ich potrzeb i możliwości,

tworzenie szkoły bezpiecznej i przyjaznej oraz dobrze przygotowującej ich do dalszego kształcenia

Wizja

ZSPS i VIII LO, to szkoła zarządzająca wiedzą, otwarta na środowisko lokalne, aktywnie współpracująca z rodzicami, gdzie każdy uczeń z dumą mówi: "to moja szkoła".

W latach 2016-2021 zamierzamy budować szkołę, która umie sobie poradzić z nowymi wyzwaniami, celami, priorytetami edukacyjnymi, potrzebami, aspiracjami i oczekiwaniami uczniów, rodziców i nauczycieli.

Szkolne projekty Erasmus+, POWER i FERS

logo UE

Projekt Nr 2023-1-PL01-KA122-VET- 000114679 "Europejskie praktyki drogą do sukcesu"
Projekt Nr 2022-1-PL01-KA122-VET-000078769 "Zagraniczne praktyki kluczem do sukcesu zawodowego"
Projekt Nr 2021-2-PL01-KA122-SCH-000041958 "Nowoczesna kadra na europejskim poziomie"
Projekt Nr 2019-1-PL01-KA101-063384 "Doskonalimy kompetencje zawodowe na europejskim poziomie"
Projekt Nr 2019-1-PL01-KA102-063142 "Europejska praktyka szansą na sukces zawodowy"


Koncepcja funkcjonowania i rozwoju
Zespołu Szkół Przemysłu Spożywczego
i VIII Liceum Ogólnokształcącego w Toruniu
w latach 2022-2027

 

Moja wizja

ZSPS i VIII LO to szkoła zarządzająca wiedzą, otwarta na środowisko
lokalne, aktywnie współpracująca z rodzicami, gdzie każdy uczeń z dumą mówi:
 „to moja szkoła”.

W latach 2022 – 2027 zamierzam nadal budować szkołę, która umie sobie poradzić ze zmianami i nie narzeka na to, że te zmiany są, bo świat się zmienił, a wraz z nim edukacyjne priorytety, cele, potrzeby, a także uczniowie, rodzice, ich aspiracje i oczekiwania.
Obecnie liczą się:

  • umiejętności (np. cyfrowe, komunikowania się, współpracy, a także uczenia się i zarządzania informacją, bycia źródłem inspiracji),
  • opieka psychologiczno-pedagogiczna,
  • otwartość szkoły jako instytucji (uczeń ma możliwość wyboru profilu nauczania),
  • dostęp do informacji,
  • poczucie bezpieczeństwa, którego podstawą jest dobra atmosfera i dobre relacje z całą społecznością szkolną,
  • możliwość współtworzenia szkoły,
  • nowoczesne technologie, multimedia.

Te priorytety wraz z reformą oświaty, nowoczesne technologie oraz talenty społeczności szkolnej wyznaczać będą kierunek rozwoju naszej szkoły przy zachowaniu dotychczasowej struktury wewnętrznej i możliwości szybkiego dostosowania się do sytuacji na rynku pracy.

Główne kierunki moich działań zawarłam w sześciu podstawowych obszarach:

  1. Demokratyczne zarządzanie szkołą.
  2. Kształcenie ukierunkowane na rozwój ucznia i nauczyciela.
  3. Wychowanie w szkole.
  4. Bezpieczeństwo w szkole.
  5. Działania administracyjno-gospodarcze.
  6. Pozyskiwanie środków finansowych na rozwój.

Certyfikaty jakości

wyborysu-01

wyborysu-01

wyborysu-01