Wolontariat w ZSPS i VIII LO

Cechy dobrego wolontariusza

  • najważniejszy dla niego jest człowiek lub zwierzę
  • posiada dobre chęci i odwagę
  • podstawą dla niego jest sprawiedliwość i bezstronność
  • umie postawić się złemu traktowaniu zwierząt i drugiej osoby
  • umie pracować w grupie z innymi ludźmi
  • na twarzy powinien widnieć szeroki uśmiech nie tylko w czasie pracy
  • musi być opanowany
  • pomaga najlepiej jak potrafi
  • realizuje ideę współpracy
  • otwarcie komunikuje swoje spostrzeżenia i wątpliwości
  • korzysta z okazji do nauki
  • otwarcie przyjmuje nowe pomysły i szuka własnych rozwiązań
  • unika krytyki i traktuje innych z szacunkiem
  • pracuje systematycznie i wytrwale
  • uprzedza o swojej nieobecności

Pomagając innym pomagasz sobie, czyli korzyści płynące z aktywności wolontariackiej 

  • znalezienie sposobu na wyrażenie własnych postaw, własnego punktu widzenia, ważnych wartości
  • rozwój osobisty
  • zdobycie akceptacji rówieśników
  • nawiązywanie nowych przyjaźni
  • rozwijanie empatii, otwartości na potrzeby, problemy i przeżycia innych ludzi
  • doświadczenie poczucia odpowiedzialności za powierzonych ludzi i przydzielone zadania
  • możliwość wytyczania i osiągania wyznaczonych celów
  • doskonalenie planowania i organizowania działań
  • ćwiczenie samodyscypliny, wytrwałości i zaradności w realizacji zadań
  • nauczenie się gospodarowania wolnym czasem
  • możliwość poznawania i przebywania z innymi ludźmi – doznawanie poczucia przynależności i wspólnoty
  • nauczenie się współpracy w zespole
  • doświadczenie poczucia bycia potrzebnym
  • sprawdzenie i rozwijanie posiadanych cech, kompetencji i umiejętności, w określonej roli, funkcji, zadaniu
  • uświadomienie swoich mocnych i słabych stron
  • poznanie własnych emocji i uczuć
  • pokonanie nieśmiałości i nabranie pewności siebie
  • podwyższenie samooceny i poczucia własnej wartości
  • zdobycie wiedzy oraz doświadczenia życiowego
  • odkrycie własnej drogi życiowej

Wolontariat szkolny – regulacje prawne

W przepisach Ustawy Prawo oświatowe z dnia 14 grudnia 2016r obowiazujące od 1 września 2017 wskazano, że kształtowanie u uczniów postaw prospołecznych powinno być realizowane m.in. poprzez możliwość udziału w działaniach z zakresu wolontariatu, sprzyjajacych aktywnemu uczestnictwu w życiu społecznym. 

Ustawa wprowadza to zadanie jako systemowe działanie w szkole oparte na:

  • zapewnienia przez dyrektora warunków do działania w szkole wolontariuszy
  • mozliwości podejmowania wolontariatu przez samorzad uczniowski
  • obowiazku zawarcia w statucie szkoły sposobu organiazcji i realizacji zadań z zakresu wolontariat

 

Marsz „NEUCA dla zdrowia”

Już po raz siódmy uczniowie naszej szkoły; Oliwia Siołkowska 3 TB, Daria Zawadzka 3TB, Małgorzata Frydrych 3 TB, Alicja Labodzińska 3 TB, Kamila Gajewska 3B, Katarzyna Kujawska 3B, Maksymilian Siekerzycki 2A, Zuzanna Kruszewska 2a, Oliwia Kwiatkowska 2A, Weronika Kwiatkowska 2A, pod opieką pani Anny Umańskiej i Doroty Grabowskiej – Śledź uczestniczyli jako wolontariusze wydający pakiety startowe w Marszu „ Neuca dla zdrowia”. 

Marsz ten jest otwartą imprezą o charakterze sportowo – rekreacyjnym dla wszystkich mieszkańców Nasi Uczniowie spisali się na medal, byli najlepszą wizytówką naszej szkoły. 

Serdecznie Wam dziękuję Anna Umańska

  • neuca2018-01
  • neuca2018-02
  • neuca2018-03
  • neuca2018-04
  • neuca2018-05
  • neuca2018-06
  • neuca2018-07
  • neuca2018-08
  • neuca2018-09
  • neuca2018-10
  • neuca2018-11
  • neuca2018-12
  • neuca2018-13
  • neuca2018-14
  • neuca2018-15
  • neuca2018-16

Regulamin konkursu 2024-2025

WYNIKI KONKURSU XI EDYCJI RYNNY POETYCKIEJ 2024 :

KATEGORIA: MŁODZIEŻ

1. Wiktoria Herzberg

2. Agata Anna Jabłońska

3. Małgorzata Stanisławska

WYRÓŻNIENIA:

Zuzanna Karpińska, Liwia Pietrasik, Weronika Wojtyra.

KATEGORIA: DOROŚLI

1. Jadwiga Pokorska-Niewczas

2. Agnieszka Jabłońska

3. Anna Kobylińska

WYRÓZNIENIA:

Krystyna Morawska, Tadeusz Paprzycki, Miłosz Grażewicz, Justyna Sas Wisłocka, Anna Jung, Margota Kott

Gratulujemy poetom i zapraszamy na XII edycję Rynny Poetyckiej.


 
 

Rynna Poetycka 2024

Uprzejmie informujemy, że termin XI edycji  finału Rynny Poetyckiej został przesunięty z 15 marca na 19 kwietnia 2024 roku.  Zaproszenia zostaną wysłane drogą mailową.
 

Regulamin


 

I ty możesz zostać POLIGLOTĄ!

Do you speak English? Parli italiano? Sprechen Sie Deutsch?
Każdy z nas w lepszym lub gorszym stopniu zna jakiś język obcy – w przeważającej większości jest to język angielski, który stał się swego rodzaju „lingua franca”, czyli językiem międzynarodowym, używanym nie tylko w handlu, przemyśle, medycynie, ale także w codziennej komunikacji, wymianie zdań, opinii czy doświadczeń. Angielski jest już na tyle rozpowszechniony, że większość Anglików przestała się uczyć jakichkolwiek języków obcych – przecież gdziekolwiek się pojawią, zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie bardzo chciał „poćwiczyć” swój angielski.

Czy warto zatem uczyć się innych języków? Czy warto spędzać czas wkuwając „obce” słówka? Czy warto poświęcać swój wolny czas poznając tajniki takich języków jak niemiecki, włoski, francuski, rosyjski, hiszpański, skoro odsetek osób, które się nimi porozumiewają jest tak niewielki, a ilość miejsc gdzie możemy je praktykować jest ograniczona do kilku może kilkunastu krajów? Odpowiedź jest prosta:

OCZYWIŚCIE, ŻE WARTO! A NAWET TRZEBA!

Nauka każdego języka obcego otwiera wiele drzwi. Język to nie tylko narzędzie do negocjowania międzynarodowych transakcji czy wymiany doświadczeń zawodowych, język to przede wszystkim środek, dzięki któremu poznajemy inne kultury, a zatem i poszerzamy własne horyzonty. Dla wielu to stwierdzenie może wydawać się banałem, niewiele wartym wyrażeniem, które tak wielu nauczycieli języków obcych słyszy na co dzień. Ale jeśli przyjrzymy się bliżej tym innym kulturom, to zrozumiemy, ze każdy język obcy niesie ze sobą wielokulturowość i wielonarodowość, które z kolei łączą ze sobą wiele milionów osób na świecie. Każdy język, z jednej strony niesie ze sobą bogactwo kultury, sztuki, a z drugiej stanowi odzwierciedlenie charakteru, obyczajów, zwyczajów dnia codziennego czy wreszcie kuchni narodu, który się tym językiem posługuje.

hello, salut, ciao, hallo - WYBÓR NALEŻY DO CIEBIE Kiedy już dokonasz wyboru drugiego języka obcego i zaczniesz zgłębiać jego sekrety, to odkryjesz, jaką przyjemność sprawia dokonanie rezerwacji hotelu, zrobienie zakupów czy zamówienie posiłku w restauracji nie tylko w języku angielskim ale także w języku narodowym kraju, w którym przebywasz. Odkryjesz również, że dzięki znajomości danego języka nie tylko zrozumiesz ludzi, którzy się nim posługują, ale także zgłębisz tajniki kultury, historii oraz zwyczaje dnia codziennego panujące w danym kraju.

 

Zostań POLIGLOTĄ W „POLIGLOCIE”

Znajomość drugiego języka daje Ci również możliwość udziału w konkursie POLIGLOTA w LICEUM, organizowanym przez VIII Liceum Ogólnokształcące w Toruniu. Jest to konkurs skierowany do uczniów szkół ponadgimnazjalnych województwa kujawsko-pomorskiego, w którym sprawdzana jest znajomość dwóch wybranych języków obcych spośród takich języków jak: angielski, niemiecki, francuski, włoski i rosyjski. Celem konkursu jest wzbudzenie większego zainteresowania nauką języków obcych, rozwijanie kompetencji językowych i interkulturowych, ale także popularyzacja wiedzy o krajach danego obszaru językowego w zakresie kultury, geografii, gospodarki, polityki i historii czy wreszcie umożliwianie uczniom realizacji ich celów i dążeń.

Etap I konkursu POLIGLOTA w LICEUM (etap eliminacji szkolnych) odbywa się w macierzystej szkole ucznia w formie pisemnego testu z dwóch języków. Etap II konkursu dla kandydatów wyłonionych wśród szkolnych eliminacji odbywa się w styczniu w VIII Liceum Ogólnokształcącym w Toruniu. Obejmie on test leksykalno-gramatyczny, zadania kulturowe, pracę z tekstem w obrębie dwóch wybranych języków obcych. Etap III zaś to finał POLIGLOTY w LICEUM, który odbywa się w formie turnieju. Zwycięzcy otrzymują ciekawe i wartościowe nagrody, wśród których na uwagę zasługują kursy językowe, programy multimedialne oraz ciekawe pomoce w poznawaniu języków obcych.

Konkurs odbywa się pod honorowym patronatem kujawsko-pomorskiego Kuratora Oświaty

Nie zwlekaj – nie pozwól, aby języki obce były Ci kiedykolwiek obce!


DO ZOBACZENIA W NASZEJ „ÓSEMCE”!

 

Poliglota w Liceum 2009/2010
Poliglota w Liceum 2010/2011
Poliglota w Liceum 2011/2012
Poliglota w Liceum 2012/2013

Podkategorie

 

kadra

Misja szkoły

Misją szkoły jest wspieranie wszechstronnego rozwoju uczniów na miarę ich potrzeb i możliwości,

tworzenie szkoły bezpiecznej i przyjaznej oraz dobrze przygotowującej ich do dalszego kształcenia

Wizja

ZSPS i VIII LO, to szkoła zarządzająca wiedzą, otwarta na środowisko lokalne, aktywnie współpracująca z rodzicami, gdzie każdy uczeń z dumą mówi: "to moja szkoła".

W latach 2016-2021 zamierzamy budować szkołę, która umie sobie poradzić z nowymi wyzwaniami, celami, priorytetami edukacyjnymi, potrzebami, aspiracjami i oczekiwaniami uczniów, rodziców i nauczycieli.

Szkolne projekty Erasmus+, POWER i FERS

logo UE

Projekt Nr 2023-1-PL01-KA122-VET- 000114679 "Europejskie praktyki drogą do sukcesu"
Projekt Nr 2022-1-PL01-KA122-VET-000078769 "Zagraniczne praktyki kluczem do sukcesu zawodowego"
Projekt Nr 2021-2-PL01-KA122-SCH-000041958 "Nowoczesna kadra na europejskim poziomie"
Projekt Nr 2019-1-PL01-KA101-063384 "Doskonalimy kompetencje zawodowe na europejskim poziomie"
Projekt Nr 2019-1-PL01-KA102-063142 "Europejska praktyka szansą na sukces zawodowy"


Koncepcja funkcjonowania i rozwoju
Zespołu Szkół Przemysłu Spożywczego
i VIII Liceum Ogólnokształcącego w Toruniu
w latach 2022-2027

 

Moja wizja

ZSPS i VIII LO to szkoła zarządzająca wiedzą, otwarta na środowisko
lokalne, aktywnie współpracująca z rodzicami, gdzie każdy uczeń z dumą mówi:
 „to moja szkoła”.

W latach 2022 – 2027 zamierzam nadal budować szkołę, która umie sobie poradzić ze zmianami i nie narzeka na to, że te zmiany są, bo świat się zmienił, a wraz z nim edukacyjne priorytety, cele, potrzeby, a także uczniowie, rodzice, ich aspiracje i oczekiwania.
Obecnie liczą się:

  • umiejętności (np. cyfrowe, komunikowania się, współpracy, a także uczenia się i zarządzania informacją, bycia źródłem inspiracji),
  • opieka psychologiczno-pedagogiczna,
  • otwartość szkoły jako instytucji (uczeń ma możliwość wyboru profilu nauczania),
  • dostęp do informacji,
  • poczucie bezpieczeństwa, którego podstawą jest dobra atmosfera i dobre relacje z całą społecznością szkolną,
  • możliwość współtworzenia szkoły,
  • nowoczesne technologie, multimedia.

Te priorytety wraz z reformą oświaty, nowoczesne technologie oraz talenty społeczności szkolnej wyznaczać będą kierunek rozwoju naszej szkoły przy zachowaniu dotychczasowej struktury wewnętrznej i możliwości szybkiego dostosowania się do sytuacji na rynku pracy.

Główne kierunki moich działań zawarłam w sześciu podstawowych obszarach:

  1. Demokratyczne zarządzanie szkołą.
  2. Kształcenie ukierunkowane na rozwój ucznia i nauczyciela.
  3. Wychowanie w szkole.
  4. Bezpieczeństwo w szkole.
  5. Działania administracyjno-gospodarcze.
  6. Pozyskiwanie środków finansowych na rozwój.

Certyfikaty jakości

wyborysu-01

wyborysu-01

wyborysu-01