W naszym życiu czasem zdarza się tak, że niejako „przez przypadek” podejmujemy różne decyzje, które nieuchronnie prowadzą do tego, że życie staje się serią przypadków, którym się poddajemy. Tak dokonane wybory zazwyczaj kończą się rozczarowaniem i koniecznością dokonania kolejnej zmiany. Jeżeli chcesz świadomie decydować o swoich wyborach i swojej przyszłości, jak również zminimalizować rolę przypadku w swoim życiu, odpowiedz sobie na kilka pytań:

  • czym chcę się zajmować w życiu? jaką ścieżkę edukacyjno – zawodową mam wybrać?
  • zy mam pasję, która może pokrywać się z moją pracą zawodową?
  • co jest dla mnie ważne, jakie mam wartości?
  • jakie są moje mocne strony, predyspozycje, talenty?
  • jak rozpocząć swoją przygodę na rynku pracy?

W naszej szkole możesz skorzystać z pomocy doradcy zawodowego, który będzie towarzyszył Tobie podczas odkrywania nurtujących pytań dotyczących Twojej przyszłości. Doradca zawodowy to specjalista służący pomocą:

  • w wyborze kierunku kształcenia, uczelni, kursu oraz podjęcia zatrudnienia
  • w rozpoznaniu rynku edukacyjnego i wskazaniu korzyści uczenia się przez całe życie
  • w uświadomieniu sobie, jaki jest twój potencjał zawodowy oraz wykonywanie jakiego zawodu sprawiałoby ci najwięcej satysfakcji
  • w poznaniu świata zawodów i rynku pracy
  • w sporządzaniu dokumentów aplikacyjnych i przygotowaniu do rozmowy kwalifikacyjnej

Jakie korzyści będą wynikały z Twojego spotkania z doradcą zawodowym:

  • zdobędziesz łatwiejszy dostęp do informacji edukacyjnej i zawodowej (dla uczniów, nauczycieli oraz rodziców)
  • odkryjesz swoje zasoby i dokonasz ich bilansu
  • poszerzysz swoje perspektywy edukacyjne i zawodowe
  • podejmiesz bardziej świadome i trafne decyzje
  • poznasz sposoby poruszania się na rynku pracy
  • będziesz świadomy konieczności dokonywania zmian w zaplanowanej ścieżce rozwoju zawodowego
  • mniej niepowodzeń szkolnych, zniechęcenia, porzucania szkoły, a potem pracy, jako konsekwencji niewłaściwych wyborów.

PAMIĘTAJ!

O wielkich zmianach decydują małe epizody. Jedno spotkanie, jedna rozmowa, jedna decyzja.

Serdecznie zapraszam na konsultacje,
mgr Lidia Dobrolubow
Pedagog szkolny
Doradca zawodowy

Misja szkoły

Misją szkoły jest wspieranie wszechstronnego rozwoju uczniów na miarę ich potrzeb i możliwości,

tworzenie szkoły bezpiecznej i przyjaznej oraz dobrze przygotowującej ich do dalszego kształcenia

Wizja

ZSPS i VIII LO, to szkoła zarządzająca wiedzą, otwarta na środowisko lokalne, aktywnie współpracująca z rodzicami, gdzie każdy uczeń z dumą mówi: "to moja szkoła".

W latach 2016-2021 zamierzamy budować szkołę, która umie sobie poradzić z nowymi wyzwaniami, celami, priorytetami edukacyjnymi, potrzebami, aspiracjami i oczekiwaniami uczniów, rodziców i nauczycieli.

Szkolne projekty Erasmus+, POWER i FERS

logo UE

Projekt Nr 2023-1-PL01-KA122-VET- 000114679 "Europejskie praktyki drogą do sukcesu"
Projekt Nr 2022-1-PL01-KA122-VET-000078769 "Zagraniczne praktyki kluczem do sukcesu zawodowego"
Projekt Nr 2021-2-PL01-KA122-SCH-000041958 "Nowoczesna kadra na europejskim poziomie"
Projekt Nr 2019-1-PL01-KA101-063384 "Doskonalimy kompetencje zawodowe na europejskim poziomie"
Projekt Nr 2019-1-PL01-KA102-063142 "Europejska praktyka szansą na sukces zawodowy"


Koncepcja funkcjonowania i rozwoju
Zespołu Szkół Przemysłu Spożywczego
i VIII Liceum Ogólnokształcącego w Toruniu
w latach 2022-2027

 

Moja wizja

ZSPS i VIII LO to szkoła zarządzająca wiedzą, otwarta na środowisko
lokalne, aktywnie współpracująca z rodzicami, gdzie każdy uczeń z dumą mówi:
 „to moja szkoła”.

W latach 2022 – 2027 zamierzam nadal budować szkołę, która umie sobie poradzić ze zmianami i nie narzeka na to, że te zmiany są, bo świat się zmienił, a wraz z nim edukacyjne priorytety, cele, potrzeby, a także uczniowie, rodzice, ich aspiracje i oczekiwania.
Obecnie liczą się:

  • umiejętności (np. cyfrowe, komunikowania się, współpracy, a także uczenia się i zarządzania informacją, bycia źródłem inspiracji),
  • opieka psychologiczno-pedagogiczna,
  • otwartość szkoły jako instytucji (uczeń ma możliwość wyboru profilu nauczania),
  • dostęp do informacji,
  • poczucie bezpieczeństwa, którego podstawą jest dobra atmosfera i dobre relacje z całą społecznością szkolną,
  • możliwość współtworzenia szkoły,
  • nowoczesne technologie, multimedia.

Te priorytety wraz z reformą oświaty, nowoczesne technologie oraz talenty społeczności szkolnej wyznaczać będą kierunek rozwoju naszej szkoły przy zachowaniu dotychczasowej struktury wewnętrznej i możliwości szybkiego dostosowania się do sytuacji na rynku pracy.

Główne kierunki moich działań zawarłam w sześciu podstawowych obszarach:

  1. Demokratyczne zarządzanie szkołą.
  2. Kształcenie ukierunkowane na rozwój ucznia i nauczyciela.
  3. Wychowanie w szkole.
  4. Bezpieczeństwo w szkole.
  5. Działania administracyjno-gospodarcze.
  6. Pozyskiwanie środków finansowych na rozwój.

Certyfikaty jakości

wyborysu-01

wyborysu-01

wyborysu-01